Ako bolo na Pitti Uomo vo Florencii?

Ako bolo na Pitti Uomo vo Florencii?
20. júna 2015 Marek Bakajsa
In Žurnál

Pitti Uomo je najväčšie stretnutie značiek mužskej módy a veľtrh v talianskej Florencii. My sme sa zúčastnili po prvýkrát – obchod, ktorý predáva moderné mužské doplnky by predsa nemal chýbať.

Vo Florencii sme sa stretli so značkami, ktoré by sme radi predávali – chceme napríklad dostať ruksaky Herschel na Slovensko a ponúknuť ešte väčší sortiment štýlových doplnkov za dobré ceny.

Práve pomer ceny a kvality je pre nás najdôležitejší. Bolo by úžasné mať v ponuke napríklad kvalitné ruksaky dánskej značky MISMO, no pri cene od 400€ sú na Slovensku prakticky nepredajné. Veľtrh Pitti tento rok kládol veľký dôraz na doplnky – našli sme viacero značiek ponožiek, hodiniek, slnečných okuliarov, či pánskych náramkov.

Gro veľtrhu tvorili talianske značky, no čoraz väčšiu plochu zaberajú medzinárodné firmy – americké značky mali vlastný pavilón Born in the USA, kde sa predstavilo viacero menších výrobcov. No Pitti prinieslo aj ukrajinské, či turecké ponožky, japonské ruksaky a topánky, nórske pršiplášte, či množstvo iných značiek z celého sveta.

Atmosféra na Pitti Uomo
My sme sa na veľtrhu módy boli hlavne kvôli novým značkám a inšpirácii – no veľká skupina návštevníkov sa na Pitti chodí predvádzať. Módni blogeri, štylisti, či trendsetteri – celé dni vysedávajú v okolí centrálnej plochy a čakajú na svoj moment. Túto skupinu môžme pokojne nazvať cirkus Pitti, sú však najviditeľnejšou časťou Pitti – aj keď dôležitejšie veci sa dejú v pavilónoch pevnosti Fortezza di Basso. Veľtrh je pre nováčika ohurujúci – okrem diania v samotnom výstavisku sa po celom meste konajú prehliadky, party, či výstavy pre návštevníkov.

Tento rok na Pitti predstavila svoju mužskú kolekciu značka MOSCHINO (a my sme sa so šťastím a za účasti Katy Perry a Scotta Schumana, blogera známejšieho pod menom Sartorialist zúčastnili).

Práve na súkromných večierkoch na pozvánky v opulentných palácoch mesta sa stretávajú celebrity, blogeri, nakupujúci a zástupcovia značiek. Bez kontaktov sa v tomto svete nezaobídete, no s trochou šťastia sa na takúto party dá dostať.

Oblečenie na Pitti Uomo
Podtitulom tohtoročného letného Pitti bola farebnosť a na zúčastnených Pitti People to bolo vidieť. Tí sa nebáli farieb, experimentov a vzorov. Čím väčšia extravagancia, tým viac pozornosti. Obľúbenou kombináciou bol ľahký letný oblek a športové tenisky – napríklad New Balance, či Onitsuka Tiger.
Nevideli sme ani jedny ponožky v sandáloch – zato odhalené členky v ľahkých poltopánkach boli poznávacím znamením ľudí smerujúcich Florenciou na Pitti. Obľúbeným doplnkom boli aj fúzy, ktoré sa na tvárach zúčastnených objavovali snáď častejšie ako brady.

Príbehy značiek na Pitti
No najzaujímavejšie boli samotné stretnutia zo zástupcami značiek. Často sa Pitti zúčastňujú distribútori, ktorí zastupujú väčšie značky (ako v prípade spomínaných ruksakov Herschel), no pri menších značkách máte možnosť hovoriť napríklad so samotným zakladateľom značky. Je zaujímavé zistiť, že značka ktorú ste považovali za starú najmenej 50 rokov má cca 6 rokov (Robinson les Bains), či to že značky od seba neodlišuje produkt (ktorý je často veľmi podobný), ale to či dokáže inovovať, prinášať nové nápady a určovať štýl ostatným.

Na veľtrhu sa objavilo množstvo klonov úspešných konceptov – ponožky Happy Socks tu mali výrazných nasledovníkov, takisto úspech hodiniek od Daniel Wellington nenechal spať taliansku značku Barbosa, či londýnskych Smart Turnout.

A čo si odnášame z Pitti? Inšpirácie, kontakty a nové nápady ako zlepšiť pickle.sk. Tak aby sme naozaj boli domovom pekných vecí ako o sebe tvrdíme.

Comments (0)

Leave a reply

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

*