Okuliare Ray Ban: Ako sa vyrába luxusná značka

Okuliare Ray Ban: Ako sa vyrába luxusná značka
16. júla 2016 Marek Bakajsa
In Žurnál

Pojem luxus stojí na vratkých nohách. Zoberme si obľúbené slnečné okuliare Ray Ban dnes je to značka ktorá patrí medzi najobdivovanejšie v módnom priemysle. Len pár desiatok rokov predtým patrila medzi strednú až nižšiu triedu v oblasti slnečných okuliarov. Okuliare Ray Ban, síce svetoznáme (do portfólia patri asi najznámejšie modely slnečných okuliarov vôbec – Wayfarer, Clubmaster, či Aviator) sa predávali všade – na pumpách, v novinových stánkoch, či trafikách za jednotnú cenu 29 dolárov.

No potom prišla Luxottica, obrovská talianska firma vyrábajúca slnečné okuliare, Ray Ban kúpila, stiahla všetky okuliare z trhu na celý rok. Luxottica je v oblasti slnečných okuliarov monopolom – vyrába vyše 80% značiek okuliarov na svete (okrem Ray Ban aj Oakley, Persol, Oliver Peoples, Chanel, Prada, Giorgio Armani, D&G, Burberry, či Versace), vlastní popredných distribútorov okuliarov v USA a môže tak kontrolovať trh a určovať ceny, či to čo sa bude predávať.

Po návrate okuliarov Ray Ban na trh sa z nich stal tovar vyššej triedy – dnes sa predávajú za 150 dolárov a viac. Bez akejkoľvek zmeny v kvalite je dnes Ray Ban aj napriek päťnásobnej cene najpredávanejšia značka okuliarov na svete. Presvedčili svet o luxuse tejto značky.

U nás okuliare Ray Ban nenájdete – od dôb ikonických Wayfarerov príliš inovácie do sveta okuliarov nepriniesli. Aj preto sa do popredia dostávajú mladé a inovatívne značky hlavne od malých značiek, ktoré sa neboja experimentovať. Značky ako SUPERRETROFUTURE, Gentle Monster, Perverse, či Le Specs síce nenájdete na každom kroku, no práve oni dnes udávajú trendy v oblasti slnečných okuliarov.

Comments (0)

Leave a reply

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

*